Downtown

I fredags samlades vi några stycken på Schmäck för att fika, det var trevligt. Undertecknad fick en bok, allt en superhjälte behöver veta. Jag fick även en Spork, bestickens motsvarighet till MacGyver-kniven Victorinox. Sporken var grön. Den är fortfarande grön och kommer antagligen vara det för all framtid. Det kändes väldigt passande. Däremot vill jag förtydliga att initiativet till fikat inte grundades i något vinstintresse. Trevligt var det däremot. Tusen tack för trevligt umgänge. Jag gillar trevligt umgänge, det är klart att föredra framför otrevligt umgänge.

I lördags var tanken att studera lite hos d.y., det gick kanske inte jättebra men något rättsfall betades av i alla fall. Spårarn imponerade sin vana trogen med kompendier och analyser som fick övriga att häpna. Beundran är bara förnamnet. Senare blev det film, två stycken närmare bestämt. Det blev även en släng melodifestival och trummisen i H.E.A.T, Crash gav ett... bestående? intryck. Lite obehagligt var det minsann. 

I söndags var det så dags för match. Mitt i laddningen inför densamma kom det till min kännedom att ett gäng skulle till Äpplet innan för att plocka undan bingo-entusiasternas bord och stolar. Jag skulle dessutom vara en av dem. Gänget alltså, inte bingo-entusiasterna. Det hela gjorde att 7 spelare anlände nästan i Zacke-tid, det vill säga mindre än en halvtimme innan match. Matchen i sig slutade 4-4 efter att vi hade haft svårt att göra mål och spelat mer eller mindre dåligt stora delar av tillställningen. Synd.

Idag! Måndag! Äntligen! Jag gissar mig till att många trodde att jag inte skulle hinna fram till idag, men där gick ni bet. Ty idag var det föreläsning 10-12, härligt! Förmögenhetsbrott! La dolce vita! Rån, och andra former av olovliga tillgrepp står på schemat för den närmaste tiden. Snart måste jag få tummen ur och välja ett ämne till PM-skrivningen. Dagens höjdpunkt var ändå rean på Flott. Jag fann två par Edwin-jeans och en stickad tröja. En snabb ekvation får det ursprungliga priset till ungefär 3700 kronor, kanske mer. Det nya priset var mycket mer tilltalande för en student. Jag var nöjd! Sedan fick jag dessutom ett par strumpor i födelsedagspresent av Kii, det var också bra. Därefter fika bestående av latte och semla på Mekka. Det är inte omöjligt att plugg hädanefter kommer kunna genomföras på ett fik av liknande slag. Mekka är bra på så sätt att det finns ganska gott om plats men ändå avskiljt. Kanske är det så att jag nu efter förhållandevis intensivt fikande håller Mekka högre än Schmäck. 

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0