One Headlight

Igår gick Super Bowl XLIII av stapeln. Jalapeno-mannen, formerly known as Demonen bjöd upp till uppesittarkväll. Tillsammans med Stekaren, Rödpepparn, d.ä., Skelleftesonen och tidigare nämnda herre fick jag ta del av en riktigt bra match. Avgörande var förmodligen Warner's felpass just utanför Steelers målområde vilket ledde till en interception, en 100 yardslöpning av en palt och touchdown åt andra hållet. Illa. Warner sov nog mindre bra i natt. Själv sov jag inte så dåligt men inte särskilt länge heller på grund av att matchen slutade strax efter 04:00.

Ett makalöst tungt ok försvann från mina axlar idag då tentan äntligen var färdigrättad. Delar lärarna inte upp frågorna och rättar sin respektive fråga samtidigt? Det känns som att det sättet bör vara det mest effektiva. Hursomhelst, nu är det klart och förhoppningsvis sitter kunskaperna kvar trots att de ej behövs på ett tag. Hoppas skolan nu lyckas bekräfta för CSN att jag är berättigad till pengar så jag får lite inkomster. 

Ikväll är det andra avsnittet av Advokaterna på tv. Riktigt intressant. Förmodligen ett program som minst hälften av vår klass ser!

Fick världens nostalgishot häromdagen. Jag satt och gled runt på Spotify och kom fram till en låt som jag inte hört sedan jag lånade "fassans" cd för uppskattningsvis 10 år sedan. En låt med The Wallflowers, Bob Dylans son, kan det bli fel? Här kommer ett smakprov med The Wallflowers feat. The Boss. Studioversionen är förvisso bättre men man tager vad man haver.


/ d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0