Gardens Tale

I lördags hade vi match. Sävar stod för motståndet. Uppvärmingsmusiken stod Volbeat för. Redan då kändes det att det skulle bli en bra dag med 3 poäng hem i bagaget. Matchen slutade 9-1 till oss. Detta trots en riktigt bra match av deras målvakt. Jag kan tänka mig hans frustration över deras bristfälliga försvar. Vi ligger just nu 3a. 2 poäng från kvalplats. Det kommer att bli spännande i år.

Efter matchen styrdes lagfest upp. Vi började med att se handbollen. Inget vidare underhållningsvärde mot Frankrike dessvärre. Märkligt att Sverige spelade bättre sedan 4 av de ordinarie spelarna bytts ut. Inte blev man gladare efter matchen mot Ungern heller. Tråkigt att de ska klappa ihop sådär. Söndagen var helt okej. Söndagar brukar vanligtvis vara fyllda med ångest inför den kommande skolveckan men denna känsla infann sig inte igår.

I kväll stundar innebandyderby mellan Umeå City och IBK Dalen. City har på något sätt blivit folkets lag. Själv föredrar jag också City framför Dalen. De spelar rolig, offensiv innebandy

Efter dagens morgonlektion var jag för första gången på 5 veckor på sporthallen. TIll min lycka spelades Rockklassiker! Inte illa!

/ d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0