I Want To Love You Tender

Det är något utöver det vanliga vad gäller musik och kultur från våra grannar i öst. För några år sedan såg jag den så kallade "finska discoskolan" som verkar ha visats på finsk tv:s motsvarighet till SVT:s UR -program. Det var en upplevelse utöver det vanliga må jag säga. Flertalet steg i skolan är svåra att genomföra med den grace och elegans instruktören visar prov på. Tro mig, jag har försökt. Likväl verkar jag vara flera år ifrån den fantastiska nivån. Hans klädsel är en blandning av smakfull cricket-spelare och en inte lika smakfull karaktär ur Saturday Night Fever. Det är lite "det-är-inte-hur-gammal-man-är-utan-hur-gammal-man-känner-sig" över honom.

Idag har jag, moderaten och d.y. tentapluggat igen. Eller jag kan inte påstå att jag pluggat så mycket, de övriga deltagarna var som vanligt mycket mer engagerade. Jag har svårt att förstå hur jag funkar. När jag kommer till skolan är jag trött och har i regel inte ätit något då jag haft bråttom på morgonen (ofta pga min trötthet), jag är dessutom, numera, ofta sen. När jag sedan sitter där har jag svårt att koncentrera mig. Efter en stund blir jag hungrig, då kan jag inte koncentrera mig, sen äter jag efter det kan jag inte koncentrera mig. Sammantaget, jag kan inte koncentrera mig. 

Till min stora glädje har jag, istället för att plugga när jag kom hem, hittat ännu ett guldkorn ur våra grannar i östs aldrig sinande skattkista. Även denna gång får man se prov på oväntade danssteg, personligen ser jag den manlige solistens steg runt 2:18 in i klippet som allra högst avundsvärda. Hyvää!

/ d.ä.

Kommentarer
Postat av: A2

Haha, den andra låten är ju så... så... nä, jag finner inte ord.



Men på tal om danssteg, kolla in paret som kommer in från höger kring 1:58.

2009-01-10 @ 08:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0