Shake Your Moneymaker

I söndags tillbringade jag dagen i sällskap av mina föräldrar. Vi tog oss ner mot Blekinge och Skinnamåla. Min fars morföräldrars hemtrakter. På vägen passade vi även på att stanna vid Dackes grotta. Den var inte direkt anpassad för någon över 185 cm och vig som ett kylskåp varför jag endast stannade i "hallen".

Läste mitt förra inlägg och kunde till min besvikelse se en ganska taffligt formulerad text. Ordet "nu" förekommer till exempel två gånger i ett stycke om två rader. 

Snart är det torsdag vilket innebär att det inte är så lång tid till fredag. Då blir det äntligen lite sömn. 

Det finns några underhållande karaktärer på gymmet här hemma. Eller underhållande var kanske en överdrift, intressanta eller irriterande kanske passar bättre. En herre i övre medelåldern som kör ett väldigt intensivt tempo och tar med sig ett eget hjul för att stärka bålen. Hans kompis nöter bänkpress varje gång, de senaste gångerna inspirerad av Hulk Hogan. Alltså någon form av märklig pirat-klädsel. 

Jonas Cramby skrev i sin senaste krönika om ett gäng olika karaktärer på gymmet. Promeneraren till exempel. Sådana finns det några stycken på Malkars. Jag förstår inte meningen med det, inte när det är solsken ute. Inte annars heller för den delen.

Över och ut.
/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0