Han Är Min Sång och Min Glädje

PM:ande idag! Yes! Ska väl inte säga att jag fått grepp om alla detaljer men nu efter att ha skrivit ett par "kladdar" tidigare som sedermera förkastats har jag börjat få ordning på saker och ting. Kanske för att jag istället för att tvätta i morse konstaterade att tvättmedlet var slut, alltså ingen tvätt och istället sova en stund extra. Jag tycker man lätt drabbas av ångestliknande känslor när man sover mycket under stressade tider. Ändå lär det väl knappast göra saken bättre om man sover mindre. Ofta är ett så kallat "brejk" bättre. Jag hade ett sådant från igår eftermiddags till idag klockan 12 ungefär. Kändes bra. Samtidigt blev jag ett par skor rikare och en slant fattigare. När tusan höjde de priset på Converse? Inte bra. Skorna är dock bra, kände att eftersom de andra jag haft har jag nyttjat sedan gymnasietiden så är det välinvesterade pengar. 600 spänn för skor man kan använda i (orkar inte räkna) många år. De är vita i alla fall, vitare än snö. Vitare än all annan vit skulle jag gissa. 

Lyckades få ett Spotify-konto via Pastorn (t.k.s. Ackwell) idag. Sedan dess har jag, passande nog, lyssnat på massa frireligiösa sånger samt psalmer. Halleluja! Kanske skulle bli pastor? Predika den sanna läran, min lära. 

Igår var det lugnt för min del, PM:an att tänka på idag. Med mitt ölsinne eller brist därav visste jag att arbete på vilodagen annars skulle vara en omöjlighet. Den extrainsatta träningen inför kvalet var inte särdeles välbesökt, vilket kanske inte är konstigt med så kort varsel. Ändå lite dåligt må jag säga. Vi tio tappra som var där ska hedras, gärna med tårta eller semla. Det var kul ändå, lite tävlingar och annat roligt. Brokeback spelade center dessutom! Mycket stort!

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0