Hemma hos mig igen

Det är inte lätt alltid. Oftast är det rentav svårt. En måndagsmorgon är det om möjligt än svårare än vanligt. Väckarklockan (mobil+väckarklocka) ringer och jag har svårt att avgöra vad det är för oljud. Jag har lika svårt att förstå varför det låter så mycket mitt i natten. Sedan kommer jag på att jag har tvättid och att larmet och skramlet var menat som ett sätt att komma håg det. Som att det inte vore nog med att min väckarklocka för oväsen håller mina grannar på att renovera sin lägenhet. Alltid är det de nya grannarna som för mest oljud. Som A2 för några helger sedan. Man kanske kan fråga runt lite efter numret till väktarna och klaga på slipandet. I synnerhet slipandet mellan 07.15-9.30.
Extrema oljud just vid den tiden kan avgöra huruvida dagen blir katastrof eller inte. Min tvätt går inte bra, kanske borde jag fråga Spårarn om tips. 

Via Spåttifaj lyssnar jag just nu på Flamingokvintetten. Väldigt bra. Väldigt underskattat. De har ändå bjudit oss på klassiker som "Hon är 16 år idag", "Den gamla kastanjeallén" och Arvingarna. Undrar hur de kom på namnet Flamingokvintetten. Undrar om det var "mest en kul grej". Sångaren rullar väldigt mycket på bokstaven "r", det är bra för mig. Kanske lär jag mig uttala den bokstaven en dag. Fast jag intalar mig att det är lite charmigt med småländska, å andra sidan pratar jag väl mer kalmaritiska. En avart av småländska.

/ d.ä.

Kommentarer
Postat av: Isak

När som helst Anders får du ställa dina frågor om tvätt. Själv körde jag ett race i lördags vilket t.o.m innefattade två stycken handtvättar. Sen var min lycka gjord.

2009-03-16 @ 18:47:37
URL: http://gjort.blogg.se/
Postat av: A2

Jag har, under mina egna efterforskningar på området, fått veta (ingen speciell källa dock) att man måste stå ut med saker som industribuller (i viss mån givetvis) mellan 07:00 och 22:00.

2009-03-17 @ 08:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0