Im a Big Man

Eftersom jag borde börjat med min PM var jag på innebandy igår. Passade på att släpa med Jalapeno-mannen och Brokeback. Väl på plats visade sig att på samma bänkrad satt ännu fler UIK:are, gott sällskap alltså. Matchen då? Dalen tog emot gästande Warberg och det var kul att se Simpa få spela, jag har ju trots allt lärt honom allt han kan (om plattsättning). Inledningen var dock lite jobbig med något slarv som gav Dalen ledningen. Trots en del otur såg jag min lärling göra två poäng och en hockey-assist. Bra gjort av pojken. Som vanligt vid Dalen-matcher var det upprörda känslor så fort domarna blåste. Märkligt nog verkar de alltid vara ofördelaktigt inställda till Dalens spelare, i vart fall om man utgår från vad som sägs på läktarna. Måste erkänna att Hörnqvist i Dalen-målet gjorde en av sina bättre matcher, jag har sett honom avgöra matcher förut men aldrig på så sätt att hans lag knipit poäng därav. Dalen får nog ändå vara nöjda med att komma undan med en poäng. Visst, den sista utvisningen var diskutabel men deras powerplay-mål där de sköt via Simpas öga och in i mål utjämnar den turen/oturen. 

Idag, upp med tuppen käka frukost och sedan påbörjat nystandet i PM:an. Upphör inte att bli irriterad över de olika instansernas resonemang i det fall jag utgår från. Provokation, tjena. Kanske dags för lunch snart? Kanske Stekarn är sugen också? Bäst att gå och höra efter. Sedan är det JF-innebandy på landstingshallen, mycket prestige. Jalapeno-mannen ska dessutom få sin klubba. Kanske leder det till många mål för hans del.

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0