Blue Blue Moon


Idag tog jag, för ovanlighetens skull, bussen till skolan. Ämnade nämligen fara ner till Stadsbiblioteket för att hitta en bok till min promemoria. Hittade dessutom en bok av lite mer skönlitterär karaktär som jag ändå kommer kunna använda som en källa. Istället för att verkligen skriva något passade jag på att läsa ut den sistnämnda boken. Pastor Phelps verkar vara en riktigt otäck, i det närmaste sjuk, människa. Hans församling, Westboro Baptist Church också. En församling på ungefär 100 personer, av dem är 70% släkt med Phelps. Verkligen otäcka rackare. 
Något som gör dem ännu otäckare är att de trots någon form av allvarlig psykisk störning, är riktigt vassa jurister. 

Själva bussresan var för övrigt en ganska äventyrlig färd. Till att börja med fick Stekarn och jag hoppa på i farten, några hållplatser senare klämde busschaufförskan en kvinna mellan dörrarna. Något som fick den klämda att utbrista "aaaaaj". Kanske inte var helt obefogat, ändå lät det lite märkligt. Inte helt äkta, lite som en italiensk fotbollsspelare.

Träning i kväll, det var sådär faktiskt. Inte helt jätteroligt. Jag fick dessutom lira center vilket jag inte var helt nöjd med. Därför tröstar jag mig nu med öländsk öl. Långe Jan närmare bestämt, tyckte den passade mig när jag första gången köpte en. När mina parenteser var på besök passade jag på att be dem ta med några Långe Jans upp. Nästa gång blir det till att beställa på Systembolaget. 

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0