Quong

Mycket har hänt sedan senast. I söndags kom jag hem efter en vecka i Kittelfjäll. De första två dagarna var åkningen bra, sedan började det bli uppkört då ingen ny snö föll. Solen lyste med sin frånvaro men det var ändå skönt att vara borta från skolan ett tag. Lyckades ändå få med mig en väska med förarbeten och doktrin till fjällen för att skriva PM. Jag trodde att det skulle bli svårt att skriva i fjällen men det gick rätt bra faktiskt. 

Nu är PM:an inlämnad. Termer som teori och ansats ekar fortfarande i huvudet. Den korrekta betydelsen av termerna är dock fortfarande oklar. Opponeringen känns rätt onödig måste jag säga då vi inte får någon feedback från lärare.

Tigern kommit hem från Sri Lanka. 30 grader värme vore ju inte helt fel just nu känns det som. Köket inklusive matbordet är nu överbelastat med allt från tyger till papaya. En ny dammsugare är också inhandlad så nu är dammet snart borta.

Jag måste ha sömn. Inte hälsosamt att börja klockan 08:15. Eller det kanske snarare är ohälsosamt att lägga sig mitt i natten men det vill jag inte inse. Känner mig som en vandrande zombie. Igårkväll slock jag dock rekord i tidigläggning. 22:30 somnade jag. Jag hann inte ens se klart Unitedmatchen (seger 2-0). Lika trött för det. Men man får inte glömma att man har det bra om man inte har det så som Quong.

Det får gärna bli vår för min del nu. Jag har gjort fjällen. Idag kändes det riktigt kallt. Kanske beror det på den förkylning jag dragit på mig. På tisdag ska det enligt yr.no bli 5 grader varmt och halvsoligt. Det är inte illa. Hoppas snön försvinner snart så man kan plocka fram sina Loake's!

/ d.y. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0