25 Minutes To Go

"Tider angivna med kursiv stil är beräknade cirkatider. Dessa varierar ca 1-5 minuter vid hållplats." Det är inget dåligt spann det må jag säga. Allra helst med tanke på att den sammanlagda resetiden är ungefär en kvart. Tiden angiven med kursiv stil från min närmaste hållplats (ca 20 meter dit) är 14.48. Jag står vid hållplatsen 14.43 kommer på att jag glömt en sak och rusar in igen, 14.44 är jag åter vid hållplatsen. Då har bussen gått. Det är baske mig inte dåligt. Det känns nästan som att bussen stod och lurade bakom hörnet såg att jag sprang iväg och då passade på. Jag vet inte vad allmänheten men jag tycker inte 1-5 minuter vid varje hållplats är helt ok. I synnerhet inte när bussen går före utsatt tid. Att den är sen kan jag acceptera.
Får väl se hur det går med inlämningen av tentan nu då. Antingen lyckas A2 och Stekarn lämna min också eller så får jag göra ett nytt försök att hinna med bussen. Då måste jag vara vid busshållplatsen 15.13 fast kanske 15.10 för säkerhets skull... då är det nog inte lönt att gå nu, hinner aldrig.
/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0